Inschrijven

Ik wil mij graag bij MULTA Casting inschrijven! Hoe doe ik dit?

Wat ontzettend leuk dat jij je wil gaan inschrijven bij MULTA Casting!

De inschrijving gaat heel gemakkelijk via de knop ‘ inschrijven’ die je hierboven ziet staan. Op deze pagina vind je ons inschrijfformulier. Aan de linkerkant vul je je (zelfbedachte) accountgegevens in en aan de rechterkant vragen we naar je persoonsgegevens.

Is inschrijven gratis bij MULTA Casting?

Bij ons schrijf jij jezelf volledig gratis en vrijblijvend in! Je mag ook gerust staan ingeschreven bij andere castingbureaus.

Wat heb ik allemaal nodig om mij in te schrijven bij MULTA Casting?

Allereerst hebben wij je persoonlijke- en NAW-gegevens nodig. Vul dit correct in zodat wij jou altijd kunnen bereiken. Wij vragen ook om je persoonlijke uiterlijke kenmerken in te vullen. Waarom doen wij dit? Sommige opdrachtgevers vragen soms om types met hele specifieke uiterlijke kenmerken. Daarnaast wordt er voor sommige tv- of filmproducties kleding voorzien. Het is dus ook belangrijk dat je deze gegevens correct invult.

Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens en zijn deze veilig bij MULTA Casting?

Al jouw persoonlijke gegevens worden opgeslagen in ons (digitale) bestand. Je gegevens blijven strikt geheim en zijn enkel zichtbaar voor onze medewerkers en jijzelf. Uit privacy overwegingen kunnen de opdrachtgevers jouw privé-gegevens (zoals adres, telefoonnummer en e- mailadres) niet zien. Tevens beschikt MULTA Casting over een SSL-certificaat. Jouw gegevens zijn dus veilig bij ons.

Wat gebeurt er nadat ik mij heb ingeschreven bij MULTA Casting?

De opdrachten van MULTA Casting ontvang je via de e-mail nadat jij je hebt ingeschreven. Wij mailen je persoonlijk voor gerichte oproepen en kunnen je meenemen in de wekelijkse mails. In deze wekelijkse opdrachten-mail staan alle opdrachten waar wij de komende tijd onze talenten voor nodig hebben. Ook via social media (Facebook en Instagram) posten wij regelmatig oproepen. Onder het kopje ‘werkwijze’ lees je meer over onze gang van zaken. Uiteraard pakken wij ook geregeld de telefoon op om contact te zoeken met bepaalde talenten of kan je een appje verwachten.

Ik wil mijn kind(eren) aanmelden bij MULTA Casting. Hoe doe ik dit?

Wat leuk dat je je kind(eren) wilt aanmelden bij ons. Hiervoor hebben wij MULTA Kids opgericht! Alle kinderen van 0 - 16 jaar kunnen hier terecht voor onze opdrachten in deze leeftijd categorie. Op deze website kun je ook je kind(eren) bij ons inschrijven! 

Kinderen van elke leeftijd zijn welkom bij ons. Ga naar het inschrijfformulier en vul hier zo volledig mogelijk de gegevens van je kind in. Let wel op dat er maar één kind kan worden inschreven op het doorgegeven e-mailadres.

Ik wil mij uitschrijven bij MULTA Casting. Hoe doe ik dit?

Jammer om te horen dat jij je wil uitschrijven bij ons. Door in te loggen, kun jij je hele account zelf verwijderen.

Werkwijze

Je hebt je ingeschreven bij MULTA casting, wat leuk! Wat gebeurt er nu?

Als je bij ons ingeschreven staat ontvang je onder andere de wekelijkse mailing die wij naar ons gehele bestand sturen. In deze mailing staan alle huidige opdrachten waar we figuranten, edelfiguranten, modellen, etc. voor zoeken. Elke opdracht bevat een opdracht omschrijving, het profiel dat we zoeken, de datum/data waarop je beschikbaar dient te zijn, en de bijbehorende vergoeding.
Zie jij een leuke opdracht en pas jij in het profiel!? Opgeven is makkelijk! Je stuurt ons simpelweg een mailtje terug met je gegevens en een recente foto. Wij vragen altijd de opdracht waar je interesse in hebt in het onderwerp te vermelden!

Wij mailen je natuurlijk ook persoonlijk voor gerichte oproepen en pakken wij geregeld ook de telefoon op om contact te zoeken met bepaalde talenten of kan je een appje verwachten.


Hoe werkt een castingprocedure bij MULTA Casting?

Nadat jij je hebt opgegeven voor een opdracht, kom je automatisch tussen alle aanmeldingen te staan. Soms ontvangen we ontzettend veel reacties op een opdracht en zijn wij genoodzaakt een voorselectie te maken. Vervolgens stellen wij de aanmeldingen voor aan de opdrachtgever, waarna de opdrachtgever de meest geschikte personen selecteert. Zodra de selectie bij ons bekend is krijg je per e-mail bericht of je bent geselecteerd.

Als je geselecteerd bent, ontvang je van ons een boekingsbevestiging per e-mail, lees deze altijd goed door. Wanneer je de boekingsbevestiging hebt ontvangen sta je bij ons geboekt. Het is belangrijk dat je de datum goed in je agenda zet en natuurlijk vrijhoudt! 

*Let op! Je ontvangt altijd een bericht van ons. Ook als je niet bent geselecteerd. 

Wat houdt een briefing in en wanneer ontvang ik deze?

Uiterlijk een dag van tevoren ontvang je van ons altijd een briefing. Hierin staan de algemene gegevens zoals de locatie en tijden, maar ook bijvoorbeeld de parkeergelegenheid of andere zaken die voor jou belangrijk zijn. Lees de briefing altijd goed door voordat je aan de slag gaat. Wij vragen altijd een (digitale) bevestiging te sturen naar ons, zodat wij weten dat jij alles goed hebt ontvangen en wij op je kunnen rekenen. Zodra wij de briefing hebben verstuurd krijg je hier ook altijd een bericht over via Whatsapp.
Bij geen reactie nemen wij altijd even telefonisch contact met je op om het te bevestigen.

Waarom moet ik de hele dag beschikbaar zijn?

In onze oproep geven wij duidelijk aan dat je de hele dag beschikbaar moet zijn, mits anders staat aangegeven. In de briefing geven wij aan hoe lang het ongeveer gaat duren maar omdat opnametijden moeilijk te voorspellen zijn vragen wij altijd om rekening te houden met uitloop. Wij doen altijd ons uiterste best om dit van te voren zo duidelijk mogelijk te communiceren.

Ik heb me al meerdere keren aangemeld, maar ben (nog) niet geselecteerd

Natuurlijk hopen we dat jij zo snel mogelijk via ons aan de slag kan bij een leuke opdracht!
Bij sommige opdrachten ligt het aantal aanmeldingen echter hoger dan bij andere opdrachten, maar iedereen maakt uiteindelijk evenveel kans om te worden geselecteerd.

Wees niet getreurd als je niet wordt geselecteerd, wij krijgen namelijk heel veel verschillende aanvragen binnen dus er komt zeker weten een geschikte opdracht voor jou!



Algemene Vragen

Wat is mijn confectiemaat?

Wil je weten welke confectiemaat jij hebt?

In de linkerkolom zoek je eerst jouw algemene maat (S/M/L/XL/XXL). Vervolgens kijk je in jouw desbetreffende kolom (vrouw of man) naar jouw confectiemaat.

Voorbeeld: Heb jij als man normaal gesproken een maat L bovenkleding? Dan zit jouw confectiemaat tussen de 52/54

Wat is mijn jeansmaat?

Je jeansmaat is altijd omschreven als W/L (Waist/Length).
Voor dames ziet dit eruit als: 27/30, 28/30, 27/32, 28/32, etc.
Voor heren ziet dit eruit als: 30/32, 31/32, 30/34, 31/34, etc.

Wil jij weten wat je jeanswaist is? 

Wil jij weten wat je jeanslengte is? Zie hieronder het maattabel voor zowel mannen als vrouwen.

Hoe upload ik mijn video link?

Wij ontvangen graag beeldmateriaal van jouw talent. Je kunt je video uploaden naar een site voor videohosting zoals Youtube of zelfs Facebook. Je kunt ook de link van een video kiezen die al is geüpload. Je hoeft dan alleen de URL te kopiëren.

Wat bedoelen we met CV?

Eigenlijk is het CV waar wij om vragen niet zo veel verschillend als een “normale” CV. Uiteraard zijn wij benieuwd naar jouw creatieve (bijvoorbeeld acteer) CV! Wij vragen jou wel om meer aandacht te schenken aan je uiterlijke kenmerken (maten, speciale kenmerken etc). Daarnaast is je echte leeftijd en speelleeftijd belangrijk om erbij te vermelden. Geef ook je andere kwaliteiten aan (accenten, special skills etc).

Ik sta al ingeschreven, waarom moet ik alsnog mijn gegevens sturen?

In onze opdrachten vragen wij altijd om je recente gegevens, 06-nummers en één (of meerdere) recente foto('s). Wij vragen dit omdat we dan zekerweten dat alle gegevens juist zijn. Je kan bijvoorbeeld naar de kapper zijn geweest, of 10 kilo zijn afgevallen sinds de laatste opdracht. Ook kan je een nieuw nummer hebben of wat ouder geworden zijn. Zijn jouw foto’s en gegevens in ons bestand 100% up to date? Vermeld dit dan in de mail. Dan hoef je alleen een recente foto ter controle mee te sturen.

Financieel

Hoe word ik uitbetaald?

Er zijn twee manieren waarop figuranten worden uitbetaald.
Contant: soms wordt de vergoeding uitbetaald op de set en ontvang je dit aan het einde van de dag. Bij een cash uitbetaling is het belangrijk dat jij een geldig identiteitsbewijs meeneemt en de quitclaim (zie begrippen) volledig invult en inlevert.
Op rekening: de vergoeding wordt op je bankrekening gestort. Hierbij wordt de IB47-regeling gehanteerd.

Acteurs, presentatoren en modellen kunnen uiteraard gebruik maken van de IB47-regeling, een verloningservicebureau of zelf een factuur sturen.

Hoeveel verdien ik?

Bij MULTA Casting krijg je altijd een vergoeding voor de opdracht die je uitvoert. Soms zijn dit kleine (onkosten) vergoedingen en soms zijn dit grote bedragen. De grotere bedragen ontvang je vaak bij een commercial of een echte rol. Alle vergoedingen die zijn voldaan, worden gezien als inkomsten (bruto bedragen) en dien je dus op te tellen bij je inkomen.

Wanneer word ik uitbetaald?

Wanneer de uitbetaling via MULTA Casting verloopt en je per bank wordt uitbetaald streven wij er naar dit zo snel mogelijk uit te voeren.

Voor films/series streven wij ernaar binnen 14 dagen uit te betalen. LET OP! de maximale termijn is 30 dagen. Heb je na 30 dagen nog geen vergoeding ontvangen stuur dan een e-mail naar financien@multacasting.nl.

Voor Commercials streven wij ernaar om binnen 3 maanden uit te betalen.
MULTA Casting werkt als tussenpersoon en zal pas tot uitbetaling overgaan zodra de opdrachtgever de factuur heeft voldaan. In de praktijk kan hier enige tijd overheen gaan, hetgeen de reden is dat wij deze termijn hanteren.

LET OP! Wanneer er via de productie wordt uitbetaald kun je uitgaan van een termijn van 30 dagen.

Hoe zit het met de reis- en parkeerkosten die ik maak?

Onze vergoeding is altijd inclusief reis- en parkeerkosten, tenzij anders vermeldt in de opdracht.
Indien er een reis- en/of parkeerkosten vergoeding aanwezig is, dien je de gemaakte kosten uiterlijk een dag na de datum van de opdracht aan ons door te geven.

Wat is een buy-out en/of uitkoopbedrag?

Een buy-out is een vergoeding voor een publicatie van het gezicht van het talent. Een buy out wordt alleen uitgekeerd als het gedraaide item daadwerkelijk wordt uitgezonden. De buy out vervalt ook als je eruit geknipt wordt in het uiteindelijke product.

Een uitkoopbedrag is het bedrag waar de bemiddelingskosten al vanaf zijn. Let op: de wettelijke belastingen zijn hier nog niet vanaf gehaald.

Wat is een IB47 formulier en waar vind ik deze?

Het IB47 formulier is een formulier dat dient in te worden gevuld wanneer je een uitbetaling doet aan derden. In dit geval zijn jullie de 'derden'. MULTA Casting is verplicht deze gegevens aan te leveren aan de Belastingdienst. Wij kunnen jullie dan ook alleen uitbetalen als wij een ingevuld IB47 formulier voor het desbetreffende project hebben ontvangen.

De link naar het IB47 formulier sturen wij in een aparte e-mail de dag nadat je de opnames hebt gehad.

Overig

Ik heb een vraag maar hij staat er niet bij.

Geen probleem! Je kan ons altijd een mailtje sturen (info@multacasting.nl) of bellen/een Whatsapp sturen naar +31 6 15 45 44 71. 

Castingtermen en -begrippen

Wat is het verschil tussen een figurant en een edelfigurant?

Een edelfigurant is een figurant die duidelijk of close-up in beeld is. Vaak heeft de edelfigurant één of meerdere zinnen tekst in het script of moet de edelfigurant een speciale handeling verrichten. De vergoeding ligt voor de edelfiguratie iets hoger, maar dit geven wij ook altijd duidelijk aan in de oproep. Een edelfigurant heeft al enige ervaring met acteren dus geef je alleen op als jij hier ervaring mee hebt.

Wat is een 'quitclaim'?

Een quitclaim is een overeenkomst tussen de producent en de figurant. Door het ondertekenen van de quiclaim geeft de figurant toestemming aan de producent voor de gemaakte opnamen en kan de figurant geen aanspraak maken op het portetrecht. 

Wat is een 'callsheet'?

Een callsheet bevat de planning van de draaidag. In de callsheet staan alle tijden, de contactgegevens van de crew, locaties waar gefilmd gaat worden en de eventuele locatie van de holding/basecamp (zie holding/basecamp). Ook staat er in de callsheet welke props er worden gebruikt en de voorlopige planning voor de komende draaidagen. 

De callsheet wordt altijd verstuurd aan alle leden van de cast en crew. 

Wat wordt er bedoelt met holding of basecamp?

De holding of basecamp van een filmset wordt vaak gebruikt wanneer er op verschillende locaties wordt gefilmd. Dit is de plek waar iedereen verzameld, de make-up en kleding wordt gedaan, de lunch wordt verzorgd etc. 

Wat wordt er bedoelt met 'de call is om ... uur'

Met call wordt de calltijd bedoelt. Dit is het tijdstip wanneer je op de set aanwezig dient te zijn.
Wanneer wij communiceren dat de call om bijvoorbeeld 10.00 uur is, bedoelen we dat je om 10.00 uur aanwezig dient te zijn op de filmset. 

Wat wordt er bedoelt met 'de wrap is om .. uur'?

Hiermee wordt de wraptijd bedoeld. Dit is het moment waarop het filmen is afgelopen en de draaidag wordt afgesloten.
Dit wordt afgekondigd door de opnameleider. Je dient altijd aanwezig te zijn tot de wrap wordt aangekondigd, tenzij anders aangegeven door de figurantenbegeleiding. 

Figuratie begeleiding

Meestal wordt je op de set opgevangen door de productieassistent of productiecoördinator. Op grotere draaidagen is er vaak setbegeleiding aanwezig vanuit MULTA Casting of dit wordt geregeld vanuit de productie zelf. De figuratie begeleider is je contactpersoon op de draaidag zelf. Vragen die je van te voren hebt kan je vooraf stellen aan MULTA Casting.

Lunch

Dit is een warme maaltijd/broodjes.
Ongeacht het begin van de draaidag zal er altijd een lunch worden geserveerd.

Begint een draaidag om 18.00 uur 's avonds, kan het heel goed zijn dat de lunch rond 23.00 uur of 00.00 uur is. 

Om uw beter van dienst te zijn maakt deze site gebruik van cookies. Meer informatie.